Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Itálie u mých nohou...a pod nohama taky ( díl II.)

...pokračování mého osamělého putování Itálií autostopem tenkrát...když jsem byla jiná já,  jiný lidi, jiná doba...  

 

 

                   Seděla jsem na pobřeží a všemi póry vnímala tu energii moře, než jsem si začala postupně uvědomovat jednak celkem rušno, celkem špinavo a hlavně mi docházelo, že musím někde přespat.

                   V místě, kde jsem se nacházela to evidentně nebylo možné. Na pláži i poblíž se scházely skupinky mladých, kteří přijížděli na skútrech a byli šíleně hluční. Konečně jsem také zaregistrovala bary táhnoucí se podél pobřeží a jejich zaplněnost početnými rodinami. Tak tomuhle se říká noční život…Hrála hudba, šumělo moře a já nakonec zmožená únavou a opřená o batoh odplula do říše snů. Probudilo mne celkem nešetrné zatřepání mým ramenem a nade mnou stál CARABINIÉR. Chtěl doklady a tak jsem se mu snažila vysvětlit, že jsem česká studentka milující Itálii, a hledám kde přespat. Ptala jsem se na nejbližší kemp a cítila vzrůstající zoufalství. Policista najednou zvedl obočí, šikmo na jednu stranu úst se usmál a povídá: Jo tak Praha, Čechy, Havel ! Sii sii, to znám…ale kamp tě vezme jen se stanem…Víš co? Počkej chvíli…“ Následoval vzrušený telefonní hovor ( ano, už tehdy asi měli mobily) a vítězné : „ Pojď se mnou, děvče „ přičemž, přestože jsem si nebyla úplně jistá správným výkladem, šla jsem s ním jako beránek uklidňujíc se, že přinejhorším přenocuju v cele…Na rohu přímořské  ulice za chvíli přibrzdilo auto, z něho vyběhla asi třicetiletá žena a volala: „ Ciao, ciao Praga! Dneska přespíš u nás a čeká tě večeře a zítra nám povíš o Havlovi…“. Ne, že bych tak dokonale rozuměla, ale zhruba tak to bylo…Za pomoci italského slovníku, rukou, nohou a minima angličtiny, jsem pak vyprávěla, co se děje a dělo v Čechách. Bylo to úsměvné, ta dychtivost a emoce až dětinskost, u nás nevídaná. Ha, byla jsem doma.

                       Dva dny mi carabiniér Natale se ženou Clarou, mladším bratrem a babičkou hostili ve své domácnosti a když vycítili, že už bych šla, zavolali příbuzným do Ceseny pod Ravennou, že tam dorazím a ať se o mě postarají, že jsem z „té Prahy“ s „tím“ Havlem. Nevěda o tom, stal se prezident Havel tehdy mým volňáskem pro celou Itálii. Mé porevoluční besedy se opakovaly a italština zlepšovala. Viděla jsem nespočet přímořských městeček a památek, a mé srdce zatoužilo po klidu. Zcela nečekaně jsem změnila původní cíl Řím za poklidnou a osamělou cestu vnitrozemím. Mumraje a halasu jsem byla přesycena a na moře jsem si zvykla. Potřebovala jsem změnu. A teď teprve začalo to pravé dobrodrůžo. Dostala jsem se stopem někam do Toskánska , pod městečko Sorano a zapomněla jsem v autě mapu. Dopila jsem bezstarostně vodu a vydala se, kam mi nohy nesly s tím, že prostě něco zastaví. Bylo asi deset dopoledne a ono by mi něco zaručeně zastavilo, kdyby něco ovšem jelo…A to nejelo.  Tak jsem šla a šla a šla, a silnice byla čím dál užší a asi začarovaná…Okolo se klepal horký vzduch, slunce pálilo, já byla bez vody a stínu, a vyčerpanost se hlásila o slovo. No to je pěkný, zemřu uprostřed jižní Evropy na dehydrataci, napadaly mě pochmurné myšlenky…Pak jsem si u nějakýho křoví udělala posed, opřela se o batoh a čekala…Přestávala jsem vnímat, ale zaskřípění brzd mne probralo: stařena a stařec vypadající jako smrtka z pohádky Honza málem králem, celí v černém, shrbení a dohromady vážící asi jako půlka mě, se nade mnou skláněli s ustaraným výrazem, šišlali na sebe ( asi nářečí) a dotáhli mne do dodávky asi tak z padesátých let. Usnula jsem.

                       Probudilo mne hučení a šumění moře, kdákání slepic, štěkání psa a brebentění, kterému jsem pranic nerozuměla. Stařenka, sedící u stolku ke mně radostně přiběhla, po cestě odkopla stranou dvě slepice a podávala mi džbánek s vodou. Byla jsem v kamenném domečku, který dobře znám z filmů, a vůbec všechno vypadalo jako kulisy z počátku století. Tady se zastavil čas. Nějak jsme nemluvili stejnou italštinou, takže jsme se moc nedomluvili, ale rozuměli jsme si báječně…Oni povídali něco mě, já jim a všichni jsme z toho byli tumpachoví a říkali „siii, siii „. Rozhodli se mne vykrmit, a tak mne cpali šunkou, vejci, kozím mlékem, a dary moře – zejména rybami. Bydleli v domečku se zvířaty a mnou společně, nad mořem, a já jim těch několik dní říkala babičko a dědečku. Asi bych tam byla zůstala, ale ryba a host třetí den smrdí a toho je třeba se držet. A tak jsme se poobjímali, slzu uronili a děda mne odvezl na výpadovku pod přímořské město Civitavécchia. Přestože mu dle mého odhadu bylo tak devadesát, neměla jsem s ním vůbec strach jet autem. Další auto mi zastavilo skoro hned a já dědečkovi mávala a mávala, než mi zmizel

z dohledu…A já se neplánovaně řítila přeci jen k ŘÍMU. Nakonec tam asi opravdu vedou všechny cesty.                                                              

 

 

 

Autor: Johanka Ulrichová | pondělí 15.7.2013 14:15 | karma článku: 9,45 | přečteno: 366x
  • Další články autora

Johanka Ulrichová

Dáme si Tečku na nádraží mámo, a pohoda džez, máme to v suchu...

Zásadní otázky v souvislosti s covidem, které by si měl klást každý, ale neklade: ono je to vytěsňování pohodlnější...Ptám se, a chci odpovědi.

7.11.2021 v 18:55 | Karma: 44,80 | Přečteno: 5955x | Diskuse| Ostatní

Johanka Ulrichová

R.I.P. Terezo Spencerová

"Ranní kávička" s Terezou Spencerovou už nebude...Nebudu se spiklenecky pochechtávat s hrnkem kafe...A souhlasně přikyvovat. A překvapeně kulit oči nad jejím úhlem pohledu.

7.4.2020 v 18:00 | Karma: 37,90 | Přečteno: 1943x | Diskuse| Společnost

Johanka Ulrichová

Sedíc na balvanu v río Palo Alto, rozjímám, proč ho nepřerazit....Pro tebe, Maxi

Původní záměr byl posnídaňovej relax poblíž volkánu Barú v překrásně exotický horský přírodě...Nakonec ale sedím na balvanu jako žába zakletá do mezigeneračního konfliktu s vlastním prepubertálním potomkem.

30.9.2018 v 13:00 | Karma: 14,00 | Přečteno: 349x | Diskuse| Cestování

Johanka Ulrichová

Sama s dítětem po Střední Americe - díl IV. -Las Tablas, Las Lajas

...aneb naše motto "Mít se krásně"....Jak drobný nepříjemnosti vyvažujou krásný maličkosti a obráceně...Hmyz x mušle, bouřky x oceán, minibusy x výhledy...

24.9.2018 v 11:35 | Karma: 14,45 | Přečteno: 303x | Diskuse| Cestování

Johanka Ulrichová

Sama s dítětem po Střední Americe - Las Catalinas, Coronado

Častá otázka sledujících je: Proč tam jste? Popravdě mi tenhle dotaz celkem udivuje, páč je spousta důvodů, proč být ve Střední Americe, ale když nad tím tak přemýšlím, odpověď zní: Protože jsem chtěla.

8.9.2018 v 12:52 | Karma: 15,25 | Přečteno: 469x | Diskuse| Cestování
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Za výbuchy ve Vrběticích stojí Rusko. NCOZ kvůli nespolupráci kauzu odložila

29. dubna 2024  11:12,  aktualizováno  12:08

Kriminalisté z Národní centrály proti organizovanému zločinu (NCOZ) odložili případ výbuchů skladů...

Většina práv jako u manželů a přiosvojení dětí. Pavel podepsal zákon o svazcích LGBT+

29. dubna 2024  12:07

Stejnopohlavní páry budou moci od příštího roku uzavírat partnerství s většinou práv, jaká mají v...

Do zahradního jezírka u Berouna spadlo batole, vrtulník ho převezl do Prahy

29. dubna 2024

V Hlásné Třebani na Berounsku spadlo v neděli rok a půl staré dítě do jezírka u rodinného domu. Na...

Kvůli letním teplotám a silnému větru hrozí požáry. Ochladí se koncem týdne

29. dubna 2024  6:33,  aktualizováno  11:35

Přímý přenos V neděli meteorologové zaznamenali letní den, teplota ve středočeské Tuhani vystoupala k 25,5...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 46
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1815x
Máma čtyř dětí, záchranář ve výslužbě, žena......hledající odpovědi a dialog...Aktuálně s nejmladším synem na cestách...Uvidíme, co svěží vítr změn přinese....

Seznam rubrik