Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Itálie u mých nohou...a pod nohama taky ( díl III.)

  ...pokračování velké cesty autostopem, tenkrát, když byla jiná doba, jiný lidi, no a já....já byla taky jiná

 

 

                                               Ono se řekne ŘÍM…a asi je to takřka povinnost se tam mrknout, ale popravdě – mě se tam opravdu nechtělo. Zřejmě už tenkrát jsem navzdory matoucím projevům typického extroverta podvědomě tíhla k samotářství. Takže jsem si domluvila své vyložení na výpadovce Řím –sever a odolala údivně zvednutému obočí momentálního řidiče. Nevím, jestli nebyla jiná možnost, ale nejspíš trochu škodolibě mne vyložil na místě, kde bylo plno stopařů. Tedy vlastně stopařek. A jak rostlo mé poznání, tak tam jednoduše stopovalo plno prostitutek. No potěš, napadlo mne, budu muset jít několik kilometrů abych se distancovala, a kdoví, jestli to bude stačit…Ale jak jsem tak ty stopařky lásky míjela, alespoň rostlo mé sebevědomí – za chvíli jsem si připadala jako fotomodelka z evidentních důvodů k nim nepatřící, což ovšem obdobně neviděli řidiči brzdících aut… Šla jsem, batoh s cz vlaječkou na zádech a bylo mi horko... Ne od počasí. Každou chvíli jsem vysvětlovala, že jsem turistka a NO, nemám zájem.  Byla to prostě prekérka s kterou jsem fakt nepočítala. Pak asi po hodině chůze u mě zabrzdilo auto – mladík, který mi nepřipadal jako úchyl ( což bylo ovšem irelevantní), stáhl okýnko a já v návalu zoufalství vyhrkla : „io no sono currrve…“ Mile se s pochopením usmál a povídá: no, to vidím…Pak, když už jsem seděla, došlo mi, co jsem řekla: já nejsem zatáčka… Kurva se totiž řekne např. putaaana. A tak dodnes nevím, jestli viděl, že nejsem zatáčka, a nebo viděl, že nejsem kurva… Pak jsme se dali do řeči – mluvil i anglicky, což italové neradi a já zjistila, že jede za babičkou, je to student a že má v plánu se podívat do Prahy…Pak mne pozval na oběd ( pizza) a o finančním vypořádání nechtěl ani slyšet s tím, že to nepotřebuje. Když ne, tak ne. A tak jsme klevetili co to šlo a on najednou, že zatelefonuje babičce, že veze hosta. Odmítala jsem s tím, že ne, že babička nikoho nečeká, ale nedal si říct. Ani jsem se nezeptala, kamže to jedeme a odevzdala se do rukou milému Carlovi.

                               Vůbec jsem si neuvědomila, jak dlouho jedeme a za zatáčkou na mě opět vykouklo moře…Projeli jsme napříč Itálii, aniž by to netrvalo jen pár hodin i s obědem…Ach…Když Carlo přibrzdil u přenádherné vily nad mořem, před kterou parkovala výstavní dvě auta ( a nebyly to škodovky, ty poznám), spadla mi čelist a začala jsem se cítit nesvá. „ Jen pojď…“ řekl, vzal mi batoh s výrazem překvapení, co to tahám na zádech, a dálkovým ovládáním otevřel vrata. Šly na mě mdloby, jak nepatřičně jsem se cítila. Pětadvacet let života v průměrné šedi udělá svoje. Vyběhla babička – šmrncózní dáma něco přes šedesát- a po nekonečném opusinkování vnuka skoro stejně vroucně přivítala mě. Vůbec jsem necítila odtažitost cizího člověka. Zmatek ve mně narůstal, přestože podobné chvíle jsem už měla tu čest v Itálii zažít…Ale nikdo z předchozích hostitelů nebyl tak ..... bohatý. Bylo prostřeno k večeři, babička zavolala dědu, kutícího něco na zahradě ( přinesl misku obrovských malin) a pak proběhla asi dvě hodiny dlouhá, propovídaná večeře. Všichni jsme se díky nedorozuměním nasmáli a ze mě opadlo napětí. Po kafíčku jsem naznačila, že bych šla, ale pohoršení mé hostitelky a zároveň striktní odmítnutí takového nápadu změnilo mé plány…Vyprávěla jsem, že mám dva synky, jejichž otec mne opustil, že studuji na večerní škole a tak vůbec, ukazovala fotky, a takový zájem jsem viděla snad jen u mých osobních kamarádek. Pochválili mne za italštinu i za mou odvahu – byť ne zcela v rámci místních zvyklostí – objevit Itálii, a pak mne uložili v pokoji pro hosty s tím, že snídají v osm, ale že to neznamená, že musím vstávat, že mi klidně nechají snídani na stole a Carlo se mi bude věnovat – jestli ovšem proti tomu nic nemám. Neměla. A za chvilku jsem slastně usínala.

                                      Následující tři dny jsme projeli Garganský výběžek( ano, ta ostruha nad podpadkem boty na mapě), který byl asi jen 50km daleko, a celé přilehlé okolí, navštívili jsme nespočet barů a do sytosti se vyřádili v moři. A asi i vzhledem k tomu, že jsme oba zrovna byli bez partnera a okolnosti nám jen přihrávaly, také jsme se sblížili. Kdybych tam byla ještě chvíli, zamilovala bych se a tomu jsem se chtěla vyhnout. Věděla jsem, že naděje na červenou knihovnu v reálu je minimální, a tak jsem čtvrtý den oznámila, že nastal čas k návratu. Bylo to smutné a já si potají i dost poplakala, ale v Praze na mě čekali dva malí synové a romantická láska šla stranou. Zvědavcům mohu prozradit, že Carlo příští rok opravdu do Prahy přijel, ale i přes lehké pokračování naší romance jsme věděli, že tahle vzájemná přitažlivost není na celý život a snažili jsme se k tomu tak i přistupovat. Ovšem to je trochu jiný příběh… Nastalo loučení a Carlo mi chtěl zaplatit letenku ( což mne málem zabilo, protože mi to oznámil u jídla a mě z toho zaskočilo), ale já odmítla s tím, že by to úplně zničilo podstatu mé cesty. K zaplacení jízdenky na vlak až do Ravenny jsem se ovšem ukecat nakonec nechala…A pak už jsem zase jen mávala a mávala a bylo mi krásně smutno…

Autor: Johanka Ulrichová | úterý 16.7.2013 14:15 | karma článku: 9,60 | přečteno: 442x
  • Další články autora

Johanka Ulrichová

Dáme si Tečku na nádraží mámo, a pohoda džez, máme to v suchu...

Zásadní otázky v souvislosti s covidem, které by si měl klást každý, ale neklade: ono je to vytěsňování pohodlnější...Ptám se, a chci odpovědi.

7.11.2021 v 18:55 | Karma: 44,80 | Přečteno: 5955x | Diskuse| Ostatní

Johanka Ulrichová

R.I.P. Terezo Spencerová

"Ranní kávička" s Terezou Spencerovou už nebude...Nebudu se spiklenecky pochechtávat s hrnkem kafe...A souhlasně přikyvovat. A překvapeně kulit oči nad jejím úhlem pohledu.

7.4.2020 v 18:00 | Karma: 37,90 | Přečteno: 1943x | Diskuse| Společnost

Johanka Ulrichová

Sedíc na balvanu v río Palo Alto, rozjímám, proč ho nepřerazit....Pro tebe, Maxi

Původní záměr byl posnídaňovej relax poblíž volkánu Barú v překrásně exotický horský přírodě...Nakonec ale sedím na balvanu jako žába zakletá do mezigeneračního konfliktu s vlastním prepubertálním potomkem.

30.9.2018 v 13:00 | Karma: 14,00 | Přečteno: 349x | Diskuse| Cestování

Johanka Ulrichová

Sama s dítětem po Střední Americe - díl IV. -Las Tablas, Las Lajas

...aneb naše motto "Mít se krásně"....Jak drobný nepříjemnosti vyvažujou krásný maličkosti a obráceně...Hmyz x mušle, bouřky x oceán, minibusy x výhledy...

24.9.2018 v 11:35 | Karma: 14,45 | Přečteno: 303x | Diskuse| Cestování

Johanka Ulrichová

Sama s dítětem po Střední Americe - Las Catalinas, Coronado

Častá otázka sledujících je: Proč tam jste? Popravdě mi tenhle dotaz celkem udivuje, páč je spousta důvodů, proč být ve Střední Americe, ale když nad tím tak přemýšlím, odpověď zní: Protože jsem chtěla.

8.9.2018 v 12:52 | Karma: 15,25 | Přečteno: 469x | Diskuse| Cestování
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Kvůli letním teplotám a silnému větru hrozí požáry. Ochladí se koncem týdne

29. dubna 2024  6:33,  aktualizováno  11:35

Přímý přenos V neděli meteorologové zaznamenali letní den, teplota ve středočeské Tuhani vystoupala k 25,5...

Klaus promluví o dvacátém výročí vstupu do EU. Vydá se opět i na Blaník

29. dubna 2024  11:35

Exprezident Václav Klaus vystoupí při příležitosti dvacátého výročí vstupu České republiky do...

Ukrajinci zavraždění v bavorském nákupním centru byli vojáci na léčení

29. dubna 2024  11:33

Dva Ukrajinci, kteří zemřeli v sobotu po útoku nožem v nákupním centru v Bavorsku, byli členy...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  11:28

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 46
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1815x
Máma čtyř dětí, záchranář ve výslužbě, žena......hledající odpovědi a dialog...Aktuálně s nejmladším synem na cestách...Uvidíme, co svěží vítr změn přinese....

Seznam rubrik