Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Záhada půlnoční lechtivosti

lehkovážné rozpravy o životě...aneb jak se naučit znovu vnímat svět dětskýma očima

 

 

 

                                                 Blížila se půlnoc. Dítě zhluboka oddychovalo a měsíc nádherně osvětloval všechno právě jen natolik, aby se to zdálo tajemně krásné. Přitažlivé. Vzrušující. Naše těla se opatrně propletla, a snaha o zklidnění dechu vyšla naprázdno. Postel zavrzala. Zkameněli jsme v podivném propletenci, ale dítě sladce spalo dál. Oddala jsem se konečně uvolněně společné činnosti a spěla k blaženosti. Výbuch sopky a země se pohnula…Vůbec jsem si neuvědomila zvukový doprovod uniknuvší mi ze rtů, na moment přehlušený šuměním krve v žilách a tlukotem dvou srdcí.

„ Maminko! Co je ti? Tebe něco bolí?“

Srdce jsem najednou neslyšela, protože došlo k dočasné zástavě. Následná reakce zřejmě vyplynula z vyplavených endorfinů a úleku:

„ Ne,ne…bobečku, klidně spinkej…nic se neděje…Sváťa mi jen lochtá…“ a následoval úlevný záchvat smíchu.

„ Aha, tak mi nebuďte, jo?“ Dítě zase uklidněně ulehlo a hned usnulo.

Řehnili jsme se pod dekou jako dva spiklenci.

Uběhl den a já na celou historku zapomněla. Ale synek ne. Zčistajasna se přiblížil, zrovna když jsem v klídku popíjela odpolední kafe, a má ostražitost poklesla na nulu, což se v jeho přítomnosti nestává často. Se soustředěným výrazem mi začal šimrat pod paží. Zkoumal můj výraz, který se příliš nezměnil, protože nejsem lechtivá.

„ Tebe to nelochtá?“ Přešel v experimentu na břicho, chodidla i pod bradu…

„ Nejsem lechtivá. Když jsem byla malá tak jo, ale nějak mi to přešlo…“ odpovídám bohorově netuše zradu.

„ A jak to, že když tě včera v noci Sváťa lochtal, tak ses smála, až mi to vzbudilo…“ nespouští ze mě oči, jakoby mě chtěl přistihnout při lži, nebo co. Aj ta krajta, nadechuju se k odpovědi, protože když neodpovím, vynoří se dalších deset otázek. Říct, že Sváťa ví, kde mě lechtat nepřicházelo v úvahu…kdo ví, co by pak to dítě vymyslelo…

„ No, já jsem totiž lechtivá jen o půlnoci a ještě navíc jen při úplňku…“ a vyčkávám, co on na to.

„ A proč někdo je o půlnoci lechtivej, a z někoho je vlkodlak…“  No, tak to snad dám, čekala jsem horší kalibr.

„ Protože každej člověk je jinej, z někoho se stane na chvíli třeba víla – ale jen z toho, kdo je na úplněk citlivej, a z někoho je vlkodlak, a někdo je lechtivej a ráno už si nic nepamatuje…“ hlavně v tom nehledej logiku, zlato, protože to už budu v úzkých… snažím se ho telepaticky ovlivnit.

„ A proč z tebe není víla?“

„ Protože z maminek víly bejt nemůžou, nemůžou si jen tak někde v lese tancovat až do rána při měsíčku, a nechat děti doma samotný…A tak jsou maminky o půlnoci prostě už jen lechtivý…To pak stačí, když se mi někdo jen dotkne a můžu se zbláznit…“

„ No to sem teda slyšel…“ významně zvedl obočí „ ale lepší, než kdybys někde tančila v lese a ze Sváti byl vlkodlak…“

„ Tak to rozhodně…Doufám, že příště už tě nevzbudím…“ a myslím to upřímně.

„ Mě to nebude vadit, já sem rád, když se směješ…“ pošimrá mi ještě jednou pod bradou.

Jo, kamaráde, já sem taky ráda, když se o půlnoci směju.

 

Autor: Johanka Ulrichová | úterý 20.8.2013 21:33 | karma článku: 11,99 | přečteno: 536x
  • Další články autora

Johanka Ulrichová

Dáme si Tečku na nádraží mámo, a pohoda džez, máme to v suchu...

Zásadní otázky v souvislosti s covidem, které by si měl klást každý, ale neklade: ono je to vytěsňování pohodlnější...Ptám se, a chci odpovědi.

7.11.2021 v 18:55 | Karma: 44,80 | Přečteno: 5955x | Diskuse| Ostatní

Johanka Ulrichová

R.I.P. Terezo Spencerová

"Ranní kávička" s Terezou Spencerovou už nebude...Nebudu se spiklenecky pochechtávat s hrnkem kafe...A souhlasně přikyvovat. A překvapeně kulit oči nad jejím úhlem pohledu.

7.4.2020 v 18:00 | Karma: 37,90 | Přečteno: 1943x | Diskuse| Společnost

Johanka Ulrichová

Sedíc na balvanu v río Palo Alto, rozjímám, proč ho nepřerazit....Pro tebe, Maxi

Původní záměr byl posnídaňovej relax poblíž volkánu Barú v překrásně exotický horský přírodě...Nakonec ale sedím na balvanu jako žába zakletá do mezigeneračního konfliktu s vlastním prepubertálním potomkem.

30.9.2018 v 13:00 | Karma: 14,00 | Přečteno: 349x | Diskuse| Cestování

Johanka Ulrichová

Sama s dítětem po Střední Americe - díl IV. -Las Tablas, Las Lajas

...aneb naše motto "Mít se krásně"....Jak drobný nepříjemnosti vyvažujou krásný maličkosti a obráceně...Hmyz x mušle, bouřky x oceán, minibusy x výhledy...

24.9.2018 v 11:35 | Karma: 14,45 | Přečteno: 303x | Diskuse| Cestování

Johanka Ulrichová

Sama s dítětem po Střední Americe - Las Catalinas, Coronado

Častá otázka sledujících je: Proč tam jste? Popravdě mi tenhle dotaz celkem udivuje, páč je spousta důvodů, proč být ve Střední Americe, ale když nad tím tak přemýšlím, odpověď zní: Protože jsem chtěla.

8.9.2018 v 12:52 | Karma: 15,25 | Přečteno: 469x | Diskuse| Cestování
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Steinmeier si v Praze může zlepšit reputaci. Poškodil mu ji döner v Turecku

29. dubna 2024  16:05

Pondělní dvoudenní návštěva Česka s fotkami od Vltavy je pro německého prezidenta Franka-Waltera...

Člověk v tísni poprvé sbírá peníze na Palestince. Hamásu nepůjdou, slibuje

29. dubna 2024  15:35

Největší a nejznámější česká humanitární organizace se odhodlala k bezprecedentnímu kroku. Poprvé...

Exprezident Klaus nepovažuje dvacet let Česka v EU za úspěšné období

29. dubna 2024  11:35,  aktualizováno  15:30

Exprezident Václav Klaus vystoupil silně kriticky ke dvacátému výročí vstupu České republiky do...

OBRAZEM: Dvě různá řešení příkladu s cukrovím. Řešte hlavolamy přijímaček

29. dubna 2024  15:28

Na vyhodnocení jednotné přijímací zkoušky budou uchazeči o střední školy a víceletá gymnázia čekat...

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...

  • Počet článků 46
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1815x
Máma čtyř dětí, záchranář ve výslužbě, žena......hledající odpovědi a dialog...Aktuálně s nejmladším synem na cestách...Uvidíme, co svěží vítr změn přinese....

Seznam rubrik