Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Itálie u mých nohou...a pod nohama taky ( díl III.)

  ...pokračování velké cesty autostopem, tenkrát, když byla jiná doba, jiný lidi, no a já....já byla taky jiná

 

 

                                               Ono se řekne ŘÍM…a asi je to takřka povinnost se tam mrknout, ale popravdě – mě se tam opravdu nechtělo. Zřejmě už tenkrát jsem navzdory matoucím projevům typického extroverta podvědomě tíhla k samotářství. Takže jsem si domluvila své vyložení na výpadovce Řím –sever a odolala údivně zvednutému obočí momentálního řidiče. Nevím, jestli nebyla jiná možnost, ale nejspíš trochu škodolibě mne vyložil na místě, kde bylo plno stopařů. Tedy vlastně stopařek. A jak rostlo mé poznání, tak tam jednoduše stopovalo plno prostitutek. No potěš, napadlo mne, budu muset jít několik kilometrů abych se distancovala, a kdoví, jestli to bude stačit…Ale jak jsem tak ty stopařky lásky míjela, alespoň rostlo mé sebevědomí – za chvíli jsem si připadala jako fotomodelka z evidentních důvodů k nim nepatřící, což ovšem obdobně neviděli řidiči brzdících aut… Šla jsem, batoh s cz vlaječkou na zádech a bylo mi horko... Ne od počasí. Každou chvíli jsem vysvětlovala, že jsem turistka a NO, nemám zájem.  Byla to prostě prekérka s kterou jsem fakt nepočítala. Pak asi po hodině chůze u mě zabrzdilo auto – mladík, který mi nepřipadal jako úchyl ( což bylo ovšem irelevantní), stáhl okýnko a já v návalu zoufalství vyhrkla : „io no sono currrve…“ Mile se s pochopením usmál a povídá: no, to vidím…Pak, když už jsem seděla, došlo mi, co jsem řekla: já nejsem zatáčka… Kurva se totiž řekne např. putaaana. A tak dodnes nevím, jestli viděl, že nejsem zatáčka, a nebo viděl, že nejsem kurva… Pak jsme se dali do řeči – mluvil i anglicky, což italové neradi a já zjistila, že jede za babičkou, je to student a že má v plánu se podívat do Prahy…Pak mne pozval na oběd ( pizza) a o finančním vypořádání nechtěl ani slyšet s tím, že to nepotřebuje. Když ne, tak ne. A tak jsme klevetili co to šlo a on najednou, že zatelefonuje babičce, že veze hosta. Odmítala jsem s tím, že ne, že babička nikoho nečeká, ale nedal si říct. Ani jsem se nezeptala, kamže to jedeme a odevzdala se do rukou milému Carlovi.

                               Vůbec jsem si neuvědomila, jak dlouho jedeme a za zatáčkou na mě opět vykouklo moře…Projeli jsme napříč Itálii, aniž by to netrvalo jen pár hodin i s obědem…Ach…Když Carlo přibrzdil u přenádherné vily nad mořem, před kterou parkovala výstavní dvě auta ( a nebyly to škodovky, ty poznám), spadla mi čelist a začala jsem se cítit nesvá. „ Jen pojď…“ řekl, vzal mi batoh s výrazem překvapení, co to tahám na zádech, a dálkovým ovládáním otevřel vrata. Šly na mě mdloby, jak nepatřičně jsem se cítila. Pětadvacet let života v průměrné šedi udělá svoje. Vyběhla babička – šmrncózní dáma něco přes šedesát- a po nekonečném opusinkování vnuka skoro stejně vroucně přivítala mě. Vůbec jsem necítila odtažitost cizího člověka. Zmatek ve mně narůstal, přestože podobné chvíle jsem už měla tu čest v Itálii zažít…Ale nikdo z předchozích hostitelů nebyl tak ..... bohatý. Bylo prostřeno k večeři, babička zavolala dědu, kutícího něco na zahradě ( přinesl misku obrovských malin) a pak proběhla asi dvě hodiny dlouhá, propovídaná večeře. Všichni jsme se díky nedorozuměním nasmáli a ze mě opadlo napětí. Po kafíčku jsem naznačila, že bych šla, ale pohoršení mé hostitelky a zároveň striktní odmítnutí takového nápadu změnilo mé plány…Vyprávěla jsem, že mám dva synky, jejichž otec mne opustil, že studuji na večerní škole a tak vůbec, ukazovala fotky, a takový zájem jsem viděla snad jen u mých osobních kamarádek. Pochválili mne za italštinu i za mou odvahu – byť ne zcela v rámci místních zvyklostí – objevit Itálii, a pak mne uložili v pokoji pro hosty s tím, že snídají v osm, ale že to neznamená, že musím vstávat, že mi klidně nechají snídani na stole a Carlo se mi bude věnovat – jestli ovšem proti tomu nic nemám. Neměla. A za chvilku jsem slastně usínala.

                                      Následující tři dny jsme projeli Garganský výběžek( ano, ta ostruha nad podpadkem boty na mapě), který byl asi jen 50km daleko, a celé přilehlé okolí, navštívili jsme nespočet barů a do sytosti se vyřádili v moři. A asi i vzhledem k tomu, že jsme oba zrovna byli bez partnera a okolnosti nám jen přihrávaly, také jsme se sblížili. Kdybych tam byla ještě chvíli, zamilovala bych se a tomu jsem se chtěla vyhnout. Věděla jsem, že naděje na červenou knihovnu v reálu je minimální, a tak jsem čtvrtý den oznámila, že nastal čas k návratu. Bylo to smutné a já si potají i dost poplakala, ale v Praze na mě čekali dva malí synové a romantická láska šla stranou. Zvědavcům mohu prozradit, že Carlo příští rok opravdu do Prahy přijel, ale i přes lehké pokračování naší romance jsme věděli, že tahle vzájemná přitažlivost není na celý život a snažili jsme se k tomu tak i přistupovat. Ovšem to je trochu jiný příběh… Nastalo loučení a Carlo mi chtěl zaplatit letenku ( což mne málem zabilo, protože mi to oznámil u jídla a mě z toho zaskočilo), ale já odmítla s tím, že by to úplně zničilo podstatu mé cesty. K zaplacení jízdenky na vlak až do Ravenny jsem se ovšem ukecat nakonec nechala…A pak už jsem zase jen mávala a mávala a bylo mi krásně smutno…

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Johanka Ulrichová | úterý 16.7.2013 14:15 | karma článku: 9,60 | přečteno: 443x
  • Další články autora

Johanka Ulrichová

Dáme si Tečku na nádraží mámo, a pohoda džez, máme to v suchu...

Zásadní otázky v souvislosti s covidem, které by si měl klást každý, ale neklade: ono je to vytěsňování pohodlnější...Ptám se, a chci odpovědi.

7.11.2021 v 18:55 | Karma: 44,80 | Přečteno: 5955x | Diskuse| Ostatní

Johanka Ulrichová

R.I.P. Terezo Spencerová

"Ranní kávička" s Terezou Spencerovou už nebude...Nebudu se spiklenecky pochechtávat s hrnkem kafe...A souhlasně přikyvovat. A překvapeně kulit oči nad jejím úhlem pohledu.

7.4.2020 v 18:00 | Karma: 37,90 | Přečteno: 1943x | Diskuse| Společnost

Johanka Ulrichová

Sedíc na balvanu v río Palo Alto, rozjímám, proč ho nepřerazit....Pro tebe, Maxi

Původní záměr byl posnídaňovej relax poblíž volkánu Barú v překrásně exotický horský přírodě...Nakonec ale sedím na balvanu jako žába zakletá do mezigeneračního konfliktu s vlastním prepubertálním potomkem.

30.9.2018 v 13:00 | Karma: 14,00 | Přečteno: 350x | Diskuse| Cestování

Johanka Ulrichová

Sama s dítětem po Střední Americe - díl IV. -Las Tablas, Las Lajas

...aneb naše motto "Mít se krásně"....Jak drobný nepříjemnosti vyvažujou krásný maličkosti a obráceně...Hmyz x mušle, bouřky x oceán, minibusy x výhledy...

24.9.2018 v 11:35 | Karma: 14,45 | Přečteno: 303x | Diskuse| Cestování

Johanka Ulrichová

Sama s dítětem po Střední Americe - Las Catalinas, Coronado

Častá otázka sledujících je: Proč tam jste? Popravdě mi tenhle dotaz celkem udivuje, páč je spousta důvodů, proč být ve Střední Americe, ale když nad tím tak přemýšlím, odpověď zní: Protože jsem chtěla.

8.9.2018 v 12:52 | Karma: 15,25 | Přečteno: 469x | Diskuse| Cestování
  • Nejčtenější

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Aktivisté žádají konec pedagožky Univerzity Karlovy a přednášky o „genocidě v Gaze“

6. května 2024  12:46,  aktualizováno  7.5 9:13

Karlova univerzita by měla přehodnotit zaměstnávání osob jako je doktorka Irena Kalhousová, uvádí...

Důchod daleko, ale práci nedostanou. Nezaměstnaných šedesátníků přibývá

11. května 2024

Premium Lidé kolem šedesátky při hledání zaměstnání narážejí na zeď. Zaměstnavatelé o ně nestojí, preferují...

V systému DiPSy jsou výsledky přijímacích zkoušek, školy je zveřejní během dne

15. května 2024  7:16

V systému DiPSy jsou k dispozici výsledky přijímacích zkoušek na střední školy. Uchazeči si...

Guvernérka urazila kmenové náčelníky. Siouxové jí zakázali vstup na pětinu státu

15. května 2024  6:56

Guvernérka amerického státu Jižní Dakota Kristi Noemová má aktuálně zakázaný vstup skoro na pětinu...

Pláničkova metoda v praxi. Turecký farmář pouští slepicím Mozarta, nesou víc vajec

15. května 2024  6:35

Po vzoru legendární české komedie Slunce, seno, jahody, v níž muzikou zvyšoval dojivost krav...

Bidenova administrativa má nový balík zbraní pro Izrael, vyjde na miliardu dolarů

15. května 2024  6:22

Administrativa amerického prezidenta Joea Bidena pokročila v přípravách balíku zbraní a munice pro...

  • Počet článků 46
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1815x
Máma čtyř dětí, záchranář ve výslužbě, žena......hledající odpovědi a dialog...Aktuálně s nejmladším synem na cestách...Uvidíme, co svěží vítr změn přinese....

Seznam rubrik