Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Itálie u mých nohou...a pod nohama taky ( díl IV.)

    pokračování cesty křížem krážem Itálií v jiné době...Tenkrát, kdy nadšení a touha po poznání spojovaly lidi a všechno bylo takové jiné...

 

 

                                            A tak jsem seděla ve vlaku na Ravennu a měla čas i náladu zhodnotit své poznatky. Aniž bych s tím počítala, utratila jsem zatím ze svých finančních „ zásob“ minimum, vesměs za informační pohledy mé matce a občas za vodu a pečivo. Samozřejmě, že i mne se týkal šok z návštěvy prvního supermarketu. Takový výběr jsem nebyla schopna vstřebat, byť jsem na máloco finančně dosáhla. Měla jsem štěstí na lidi, kteří se ujali role hostitelů a tak jsem zatím v Itálii ani nespala venku, což byl další nečekaný bonus. Všude kde jsem byla, vládla rodinná srdečná atmosféra, a až na staříky od moře, měli už tehdy snad všichni myčku a mobil…nebo to tak alespoň vypadalo…Byla jsem ohromená, vstřícností a zájmem o mou rodinu, mne a dění v Čechách. Zatím jsem ani s jednorázovými řidiči nezažila nějak nepříjemný přístup ke mně…všichni byli komunikativní, ochotní a slušní. Když jsem pak jela stejným způsobem do Itálie v roce 1997, všechno už bylo jinak. Ale to jsem v tuhle chvíli nevěděla…

                                               Melancholicky jsem sledovala přímořskou krajinu a vzpomínala, samozřejmě hlavně na Carla…když najednou do kupé přistoupil starý pán, a za chvíli už jsme nejen brebentili, ale dokonce si i zazpívali „Krásná je Neapol „ a já brzy zapomněla na rozporuplné pocity. Pak různě nastupovali a vystupovali různí lidé, a skoro každý si chtěl popovídat. Tohle pro mne bylo také velmi zajímavé…u nás vůči cizím lidem panovala odtažitost a rezervovanost, a tady měl každý chuť na kus řeči snad vždycky. V Ravenně před nádražím mne zaujala barevně oblečená paní s kojencem na ruce, která evidentně žebrala s bolestným až vyčítavým výrazem ve tváři. Mé srdce ochránce zaplesalo, a potřeba se nějak revanšovat za mě poskytnutou pomoc také nebyla zanedbatelná. Naše oči se setkaly a madona vyrazila ke mně. Natáhla ruku s tím, že má hlad. Úplně jsem jí odrovnala tím, že jsem z příruční tašky vytáhla velkou netknutou svačinu od Carla a podala jí to. V šoku si pytlík s jídlem vzala, ale za chvíli spustila vodopád slov ( a italsky to nebylo). Protože jsem pořád nic nechápala, začala jednoznačně vymáhat „ many „…Pořád jsem jí opakovala, že já ne many, že jí dám svoje jídlo, ale ona to nechtěla pochopit. Nakonec pytlík se svačinou vztekle mrskla do koše, a s láteřením odpochodovala. To bylo moje první setkání s členkou rumunského gangu, které se později rozmohly i u nás. Stála jsem ještě dlouho na místě a vstřebávala to, že někdo kdo žebrá, bez skrupulí vyhodí moje jídlo.

                                                      Za Ravennou, kam jsem se městem vymotávala několik hodin, mně zastavila matka asi s dvanáctiletou dcerou. Byla to učitelka angličtiny a tak mne opravovala v mém „ anglickém „ projevu. Opět obě zajímalo co a jak v těch Čechách a hlavně, jak je to s tím prezidentem na koloběžce a cesta příjemně utíkala. Pozvaly mne do pizzerie a pak odvezly kus za Padovu, kde bydlely, aby se mi dobře stopovalo…Tentokrát tam nestály davy prostitutek, a tak jsem pěkně napapaná a odpočatá začala stopovat. Ale ejhle, štěstí asi vyčerpáno. ..Šla jsem po okresce směr CastelFranco a buď u mě přibrzdilo auto plné úplně černých dělníků, přičemž bych si asi musela sednout někomu na klín, nebo u mě zastavil typ muže, který na mne působil něčím tak, že jsem s díky odmítla…Asi intuice. Anebo taky ne, třeba jen špatný halo efekt…Každopádně, stmívání mne zastihlo na silnici mezi poli kukuřice a tak jsem konečně byla nucená spát venku. Spacák jsem roztáhla v kukuřičném poli a snažila se usnout. Šustění kukuřičných listů mne ale co chvíli donutilo si sednout s pocitem, že se ke mně někdo blíží… Začala jsem vnímat vedro, dusno a hlavně komáry, kteří si neskutečně rychle dali vědět, že se vyskytla v jejich rajonu chutná večeře… Nakonec jsem odumřela úplně celá uzavřená ve spacáku. Ráno jsem zjistila, že to byla zbytečná snaha, protože mne svědilo celé tělo. Když jsem došla k malé benzínce a uviděla se na toaletě v zrcadle, koukalo na mě odulé opupencované stvoření se zarudlýma očima jako škvírky, které mohlo směle konkurovat roli na zrůdu z Ostrova dr. Moroua. Propadala jsem zoufalství. Mé jediné jídlo skončilo v koši v Ravenně, a tak jsem si kus za benzínkou na lihovém vařiči udělala alespoň kávu a obličej chladila ve studené vodě namočeným tílkem. Popravdě, uvidět podobné individuum u silnice, zrychlím a možná volám i policii, což ostatně někdo asi i udělal, protože za chvíli u mne přibrzdilo auto s carabiniéry. Tak, a teď mne zavřou za potulku ( nutně musím vypadat jako bezdomovkyně) a já ani nevím, kde mám číslo na náš konzulát – běželo mi hlavou a pokoušely se o mne mdloby. Stručně jsem jim vysvětlila situaci včetně komárů, a oni mne naložili…V autě jsem jim ovšem začala kolabovat a probrala se v ordinaci. Šlo totiž o alergickou reakci ve spojení s totální dehydratací ( spala jsem zavřená ve spacáku, jehož prostředí za daných teplot utvořilo saunu a já plavala ve vlastním potu) a ráno vše úspěšně zalila silným kafem. Byla to soukromá ordinace příbuzného jednoho z policistů, a po tom, co jsem dostala infůzi s antihistaminiky a aniž by někdo řešil zaplacení nebo pojištění, odvezl mne Leo k sobě domů. Opět jsem měla štěstí. Kdoví, jak bych dopadla. Do druhého dne jsem úspěšně splaskla a Leo s malým synkem mne odvezli až za hranice Belluna. Předcházela tomu ovšem večeře s celou rodinou a jako revanš „ český příběh „…

                                               Okolo mne se tyčily dvoutisícové vrcholky a vzduch z hor byl osvěžující. Po chvíli u mne zastavil tatík v dodávce, a po mé – ne úplně konkrétní otázce – jede-li na sever, přikývl s tím, že si jen něco zařídí. Stačilo mi to a tak jsem nasedla. Zastavil v malém městečku někde nad Pordenone, které je jihovýchodně POD Bellunem z kterého jsem vyjela, a pravil: „ Mám tu nějaký obchod, projdi se tu a za dvě hodiny tě vyzvednu támhle u kostela a odvezu na hranice…“ Sice mi to naservíroval bez možnosti se k tomu nějak vyjádřit, ale když na hranice, tak dobrá…dvě hodiny mne nezabijou a alespoň ještě nasaju atmosféru. Bylo to opravdu hezké, kamenné městečko s náměstíčkem jako dlaň, na kterém byla cukrárna a další malé obchůdky. Venku u stolečků na zahrádce posedávali lidé a zase, jakoby se čas zastavil. Koupila jsem si malou plněnou housku, sedla na schody u kostela a opřela se o batoh. Spěch a pochybnosti mne opouštěly, když najednou…Na náměstí zastavila dvě velká černá auta. Normálně bych si jich ani nevšimla, jenže náměstíčko se najednou vyprázdnilo a šum hovoru rozléhající se prostorem ustal. Zpozorněla jsem. Z jednoho auta vystoupil hromotluk v kvádru, obešel auto a otevřel dveře. Vystoupil stařec o holi a po odsunutí židle se posadil k jednomu malému stolku. Z druhého auta vystoupil hromotluk, obešel ho a otevřel dveře. Vystoupil stařec bez hole a usadil se u protějšího stolku. Přiběhl číšník s dvěma malými hrníčky a zmizel. Probíhal nějaký rozhovor, když tu najednou jeden ze starců zaměřil pohled mým směrem a zmlkl. Snažila jsem se splynout s kamennými schody kostela a silou vůle se zmenšovala, abych byla nejmenší na celém světě…Představivost pracovala na plné obrátky: tak, a teď mne tihle od pohledu mafiáni nechají sebrat a skončím někde v bordelu – v tom lepším případě…Taky mohu skončit zaasfaltovaná v silnici, nebo s betonovou botou v moři, jak jsem viděla tuhle v nějakém mafiánském filmu…Jsem svědek schůzky, přece…Přestože k mému zmenšení nedošlo, stařec za chvíli pokračoval v hovoru, střílečka mezi kmotry se nekonala, můj únos už vůbec ne a po jejich odjezdu, náměstíčko zase ožilo. Dodnes nevím, co si o tom mám myslet, ale napínavé to tedy bylo. Po nějaké době mě opravdu vyzvedl můj podnikatelsky zaměřený tatík a opravdu mne vysadil na hranicích. V obchůdku jsem si tam nakoupila za zbylé liry něco k jídlu a mlsky pro děti a vyrazila k hraniční kontrole.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Johanka Ulrichová | středa 17.7.2013 14:17 | karma článku: 8,99 | přečteno: 511x
  • Další články autora

Johanka Ulrichová

Dáme si Tečku na nádraží mámo, a pohoda džez, máme to v suchu...

Zásadní otázky v souvislosti s covidem, které by si měl klást každý, ale neklade: ono je to vytěsňování pohodlnější...Ptám se, a chci odpovědi.

7.11.2021 v 18:55 | Karma: 44,80 | Přečteno: 5955x | Diskuse| Ostatní

Johanka Ulrichová

R.I.P. Terezo Spencerová

"Ranní kávička" s Terezou Spencerovou už nebude...Nebudu se spiklenecky pochechtávat s hrnkem kafe...A souhlasně přikyvovat. A překvapeně kulit oči nad jejím úhlem pohledu.

7.4.2020 v 18:00 | Karma: 37,90 | Přečteno: 1943x | Diskuse| Společnost

Johanka Ulrichová

Sedíc na balvanu v río Palo Alto, rozjímám, proč ho nepřerazit....Pro tebe, Maxi

Původní záměr byl posnídaňovej relax poblíž volkánu Barú v překrásně exotický horský přírodě...Nakonec ale sedím na balvanu jako žába zakletá do mezigeneračního konfliktu s vlastním prepubertálním potomkem.

30.9.2018 v 13:00 | Karma: 14,00 | Přečteno: 350x | Diskuse| Cestování

Johanka Ulrichová

Sama s dítětem po Střední Americe - díl IV. -Las Tablas, Las Lajas

...aneb naše motto "Mít se krásně"....Jak drobný nepříjemnosti vyvažujou krásný maličkosti a obráceně...Hmyz x mušle, bouřky x oceán, minibusy x výhledy...

24.9.2018 v 11:35 | Karma: 14,45 | Přečteno: 303x | Diskuse| Cestování

Johanka Ulrichová

Sama s dítětem po Střední Americe - Las Catalinas, Coronado

Častá otázka sledujících je: Proč tam jste? Popravdě mi tenhle dotaz celkem udivuje, páč je spousta důvodů, proč být ve Střední Americe, ale když nad tím tak přemýšlím, odpověď zní: Protože jsem chtěla.

8.9.2018 v 12:52 | Karma: 15,25 | Přečteno: 469x | Diskuse| Cestování
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Britská učitelka spala s žáky, s jedním otěhotněla. U soudu přiznala „chyby“

14. května 2024  20:57

O chybách a zničeném snu nyní u soudu v Manchesteru vypráví britská učitelka, kterou policie viní...

Přispěli straníci i známí miliardáři. Kdo dává politikům peníze na kampaň

16. května 2024

Premium Eurovolby se blíží a na sítích, v ulicích i debatách právě vrcholí boj o hlasy voličů. MF DNES se...

Honzu jsem neschovával, říká o partnerovi ředitel ČT Jan Souček

16. května 2024

Je brněnský patriot, ale když se stal generálním ředitelem České televize, musel se Jan Souček (49)...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Mluvit se bude o jednotě i Ukrajině. Putin přiletěl do Číny na státní návštěvu

15. května 2024  22:42

Ruský prezident Vladimir Putin přiletěl do Číny na státní návštěvu. Sejde se mimo jiné se svým...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 46
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1815x
Máma čtyř dětí, záchranář ve výslužbě, žena......hledající odpovědi a dialog...Aktuálně s nejmladším synem na cestách...Uvidíme, co svěží vítr změn přinese....

Seznam rubrik